مدیریت پیکربندی شبکه

پیکربندی شبکه یکی از بخش‌های مهم و حیاتی در دنیای شبکه می‌باشد و هر تغییر اشتباه و یا غیرمجاز در پیکربندی تجهیزات به کار رفته در شبکه می‌تواند اثرات عمیقی بر امنیت شبکه، قابلیت‌اطمینان و سرویس‌های در حال ارائه داشته باشد.

پیکربندی شبکه خود را به دست گیرید و مدیریت پیکربندی‌ها را برای خود ساده کنید

مدیریت پیکربندی شبکه ابزار OpManager، به شما کمک می‌کند که تغییرات مبتنی بر سیاست‌ها، پیکربندی و انطباق این پیکربندی‌ها با دستگاه‌های شبکه خود را به طور خودکار انجام دهید و براساس اخطار‌های ایجاد شده در گذشته تنظیماتی را به صورت دستی انجام دهید. افزونه NCM، با پشتیبانی از بیش از 30 دستگاه از سازندگان مختلف، به شما کمک می‌کند که :
  • پیکربندی‌های Backup ،Restore و Trust را با یک کلیک برنامه‌ریزی کنید
  • تغییرات را به شکل Real Time، مانیتور کنید و مشخص کنید که این تغییرات توسط چه کسی، کجا، چه تغییراتی و در چه زمانی رخ داده است
  • از طریق Templateها و Scriptهای موجود در این ابزار می‌توانید کارهای زمان‌بر و طاقت‌فرسا را به شکل خودکار پیکربندی کنید تا زمان شما برای اینگونه پیکربندی‌ها هدر نرود
  • با تنظیم ایجاد تغییرات با تأیید مدیر شبکه، از تغییرات غیرمجاز جلوگیری کنید
  • اطمینان از امنیت کامل و انطبلق تغییرات با ابزارهای موجود
  • تجزیه و تحلیل و رفع مشکلات شبکه با گزارش جامع
توجه داشته باشید: افزونه NCM باید بر روی OpManager 8000 یا نسخه‌های بعد از آن نصب شوند (دانلود جداگانه برای ویندوز 32 بیتی و 64 بیتی)

پیکربندی Backup گیری زمان‌بندی شده و Restore کردن

با استفاده از افزونه NCM، می‌توانید پیکربندی‌های پشتیبان‌گیری را هم به شکل خودکار و هم به شکل دستی تنظیم کنید. از دیگر قابلیت‌های مهم این ابزار، ذخیره‌سازی به شکل امن نسخه‌های Backup می‌باشد که این نسخه‌ها به صورت خودکار Backup گرفته شده‌ و به شکل رمزگذاری شده در پایگاه داده ذخیره می‌شوند. پس از ذخیره‌سازی به صورت امن، در صورت نیاز به Restore کردن، این Backupها به شما این قابلیت را می‌دهند با مقایسه بین نسخه‌های Backup، نسخه قابل اعتماد را انتخاب کرده و با یک کلیک عملیات Restore را انجام دهید.

تشخیص آخرین تغییرات به صورت Real Time

افزونه NCM، در صورت رخ دادن کوچک‌ترین تغییر در پیکربندی‌های موجود در شبکه، پس از پایان یافتن تغییرات به شما هشدار می‌دهد تا شما را در جریان این تغییرات قرار دهد. هشدارهایی که این افزونه ایجاد می‌کند توسط ایمیل به مدیر شبکه ارسال می‌شود تا مدیر شبکه با بررسی کردن این تغییرات، معتبر بودن و شدت اثر گذاری این تغییرات را در شبکه تعیین کند. در هگام ورود به داشبورد این افزونه، شما قادر خواهید بود اطلاعاتی را مانند چه تغییری، در چه زمانی، کجا و توسط چه کسی در شبکه ایجاد شده است کسب کنید. علاوه بر این در صورتی که عملیات پشتیبان‌گیری و یا اعمال پالسی‌ها در شبکه با مشکل مواجه شود به شما Alert خواهد داد.

آیا می‌دانید؟

افزونه NCM شامل طیف وسیعی از ابزارهایی است که دستورات را در دستگاه‌های از راه دور اجرا می کنند تا بلافاصله بر روی صفحه داشبورد NCM نمایش داده شوند. شما می‌توانید لیست دسترسی و یا VLAN دستگاه‌ها را تنها با یک کلیک مشاهده کنید.

خودکارسازی کارهای تکراری، وقتگیر و طاقت‌فرسا

اغلب مدیران، تغییرات پیکربندی در دستگاه‌های شبکه را خود انجام می‌دهند تا با سیاست در حال تغییر شرکت فناوری اطلاعات همگام شوند. این موضوع می‌تواند از مسدود کردن یک پورت ساده تا استفاده از پچ امنیتی مهم در تمام دستگاه‌ها، متفاوت باشد. این وظایف تکراری ممکن است به خطاهای انسانی منجر شود و عملکرد شبکه را تحت تأثیر قرار دهد. ابزار OpManager با اختصاص دادن برخی Tamplateها و Scriptها به این نوع پیکربندی‌ها علاوه‌بر راحت کردن این نوع پیکربندی‌ها برای مدیران شبکه، ضریب اشتباه و خطا را نیز به حداقل رسانده است.

آنچه که باید بدانید:

افزونه NCM این قابلیت را به شما می‌دهد که با استفاده از Scriptهای پیشرفته، Frimware را ارتقا دهید، OS Image را دانلود و یا آپلود کنید که این پیکربندی‌ها را نیز می‌توان به شکل برنامه‌ریزی شده پیاده‌سازی کرد

تغییرات ایجاد شده در شبکه را با عدم تأیید متوقف سازید

افزونه NCM نرم افزار OpManager به شما کمک می‌کند تا دسترسی مستقیم به تنظیمات مهم شبکه را محدود کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید تنظیماتی را انجام دهید که تغییرات ایجاد شده در پیکربندی‌های شبکه، قبل از Deploy شدن در شبکه، توسط مدیر ارشد شبکه، تأیید شوند.

اطمینان از امنیت کامل و منطبق شدن با تغییرات پیکربندی

شرکت‌ها مجبور نیستند فقط از شیوه‌های استاندارد، سیاست‌های امنیت داخلی، مقررات سخت‌گیرانه دولت و دستورالعمل‌های صنعتی استفاده کنند، بلکه سیاست‌ها به اجرا در می‌آیند و دستگاه‌های شبکه هماهنگ با سیاست‌های تعریف شده هستند. افزونه NCM برای انطباق با قوانین / سیاست‌های تعریف شده و بررسی وضعیت مطابقت تنظیمات با سیاست های تعریف شده، دستگاه‎‌ها را اسکن می‌کند تا یک گزارش کلی از وضعیت شبکه به مدیر شبکه ارائه دهد. بخش گزارش و تحلیل‌های امنیتی این نرم‌افزار مشکلات امنیتی موجود را به مدیر شبکه گزارش داده و پیشنهاداتی را بر مبنای چگونگی رفع این مشکلات در اختیار مدیر شبکه قرار می‌دهد.

تجزیه و تحلیل و رفع مشکلات شبکه با گزارش جامع

گزارش‌گیر افزونه NCM ابزار OpManager، حاوی جزئیات وضعیت شبکه، تغییرات انجام شده، درگیری‌های موجود، وضعیت سازگاری، فعالیت کاربر و غیره است. به شما یک پلت‌فرم عیب‌یابی صحیح برای مشکلات شبکه ناشی از تغییرات پیکربندی اشتباه یا عدم هماهنگی با سیاست‌های فناوری اطلاعات و امنیت شرکت می‌دهد. گزارش‌ها عبارتند از: گزارش‌های سخت‌افزاری، سیستم عامل و دستگاه موجود، گزارش‌های حسابرسی دستگاه، گزارش تغییرات پیکربندی، گزارش‌های ممیزی امنیتی، گزارش‌های دسترسی کاربر... .

یک مثال کاربردی:

با همکاری OpManager و افزونه NCM مدیر شبکه می‌تواند عامل کندی بین Data Center و شعبه‌های راه دور خود را تشخیص دهد

مهندسین شبکه افزار سایان

  • اهواز - خیابان وهابی خ 19 شرقی پلاک 20
  • 061-33386011-13
  • 061-33374556
  • spambots

پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید

  ایمیل ارسال نشد   ایمیل با موفقیت ارسال شد