مدیریت آدرس IP و Switch Port Mapper

ردیابی و مدیریت فضای آدرس IP، ردیابی دستگاه‌های متصل به یک پورت سوئیچ خاص و تعداد پورت‌های باز بدون استفاده سوئیچ، تبدیل به یک وظیفه چالش برانگیز در مدیریت شبکه شده است. حال در صورتی که از نرم‌افزارهای دیگری برای مدیریت این امر استفاده کنیم، باعث ایجاد پیچیدگی بیشتر در شبکه می‌شود. OpManager با استفاده از کنسول متمرکز یکپارچه از طریق ابزارهای IPAM و SPM به شما کمک می‌کند که مدیریت مناسبی بر آدرس‌های IP و switch port map داشته باشید.

مدیریت آدرس‌های IP

مانیتورینگ End-to-End آدرس‌های IP

جزئیات کامل برای ردیابی هر آدرس IP: برای هر آدرس IP، افزونه موجود در این ابزار به شما اطلاعاتی شامل DNS Name، MAC Address، State، System Name، Device Type، Switch Name متصل به Switch Port متصل به Alias Name، Owner و غیره ... را می‌دهد. علاوه بر این مدیر شبکه می‌تواند این اطلاعات را تغییر و اطلاعات مورد نیاز خود را اضافه کند.

یک‌پارچگی با اکتیو دایرکتوری : این یک‌پارچگی باعث می‌شود که برای هر IP آدرس مشخص شود که آیا دستگاهی که IP را دریافت کرده جزء Objectهای Computers در AD می‌شود یا خیر. در صورت کامپیوتر بودن این دستگاه ابزار IPAM اطلاعات سودمند از جمله Time، GUID، Last Logon، OS Name، OS Version و غیره .. را در اختیار می‌گذارد.

ردیابی تاریخچه آدرس‌های IP اختصاص داده شده : یکی از افزونه‌هایی که در OpManager وجود دارد افزونه ردیابی کردن آدرس‌های IP و اطلاعات زمانی اختصاص داده شده به کاربران در زمان‌های مختلف می‌باشد. مدیر شبکه می‌تواند با بررسی تاریخجه یک IP خاص آگاهی یابد که این آدرس در زمان‌های مختلف متعلق به کدام یک از کاربران خود بوده است.

مدیر شبکه از طریق این افزونه می‌تواند از کوچک‌ترین تغییر در IP آدرس‌ها و یا فضای آدرس آگاه شود که شامل:

  • در زمانی که Forward و یا Reverse Lookup سرور DNS، با مشکل و خرابی مواجه شود و یا DNS Lookup، آدرس IP متفاوتی را RETURN کند
  • در صورتی که بازه زمانی اختصاص IP به یک شی خاص قبل از مؤعد و بعد از مؤعد با مشکل مواجه شود.

گزارش‌گیری از بازه آدرس‌های IP خالی موجود و آدرس‌های اختصاص داده شده: از دیگر افزونه‌های موجود در این ابزار افزونه گزارش‌گیر آدرس‌های IP می‌باشد. وظیفه این افزونه تولید گزارش‌ها برای تمام آدرس‌های IP مورد استفاده و در دسترس در یک زیرشبکه خاص یا در یک گروه یا در سراسر زیرساخت شبکه می‌باشد. علاوه‌بر این از طریق CSV و XLS، این گزارش‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی شوند که به صورت دوره‌ای ارسال شوند یا براساس تقاضا تولید شوند.

Arrow
Arrow
PlayPause
ArrowArrow
Slider

نمایش سلسله مراتبی و جستجوی سریع

نرم‌افزار OpManager از طریق افزونه IPAM، این قابلیت را به مدیران شبکه می‌دهد که یک ساختار سلسه مراتبی از Subnet های موجود درشبکه، محل قرارگیری و استفاده شدن آن‌ها و نیز زیرشاخه‌های Subnet ایجاد کند. مدیر شبکه با استفاده از قابلیت اشاره شده به راحتی می‌تواند با یافتن موقعیت مکانی یک Subnet اطلاعات مورد نیاز خود را گردآوری کند.
جستجوی سریع GUI مدیر شبکه را قادر می‌سازد که Subnet خاصی را به گروهی خاص اختصاص دهد، نام ساختار سلسله مراتبی Subnet ایجاد شده را Rename کند، Subnet را حذف / اضافه کند، تمام Subnet های موجود در یک گروه را اسکن کند و جستجو را از طریق IP ، MAC Address، DNS Name، Switch Name، Switch Port، Alias Name و غیره .. انجام دهد.

اسکن انعطاف‌پذیر Subnet

ابزار مدیریت آدرس IP می‌تواند بر اساس یک بازه زمانی خاص و برنامه‌ریزی شده و یا به صورت دستی عملیات اسکن را انجام دهد، تا موقعیت (رزرو شده یا موقت یا در دسترس) هر آدرس IP را مشخص کند. این ابزار از پروتکل‌های مختلفی برای اسکن سابت‌ها و گردآوری اطلاعت استفاده می‌کند که شامل ICMP، SNMP، DNS و WMI برای دریافت جزئیات آدرس های IP می‌باشد.

نظارت و بررسی دسترسی کاربران

OpManager از طریق افزونه IPAM وقایع را با اطلاعات تاریخ و زمان، ثبت و ضبط می‌کند با این کار مدیر شبکه می‌تواند با استفاده از قابلیت مدیریت آدرس‌های IP از تمام تغییرات ایجاد شده در شبکه آگاهی پیدا کند.

Switch Port Mapper

ایجاد دید بهتر نسبت به Switch Portها

نقشه دستگاه‌ها را به شکل Real Time به هر پورت Switch متصل کرده و نظارت مناسبی را بر روی Switch Portهای خود داشته باشید که شامل اطلاعات زیر است:

  • جزئیات آدرس IP / MAC دستگاه‌های متصل (Workstationها IP Phoneها و غیره)
  • اطلاعات VLAN، وضعیت پورت و در دسترس بودن پورت سوئیچ
ساختار سلسله مراتبی و نظارتی آن‌ها همانند ساختار سلسه مراتبی نظارت بر آدرس‌های IP می‌باشد. این ابزار به مدیر شبکه کمک می‌کند مشاهده کند که هر دستگاه به کدام Switch خاص متصل شده و در چه زمانی این اتصال صورت گرفته است.
جستجوی پیشرفته این توانایی را به شما می‌دهد که جستجو را بر اساس MAC، IP Address، DNS Name انجام دهید.
گروه‌بندی کردن Switchها جهت کنترل و شناسایی آسان و بهتر: Switch Port Mapper اجازه می‌دهد تا گروه‌های مختلفی از سوئیچ‌ها را براساس مکان یا ساختمان آن‌ها در آن قرار دهند. سوئیچ‌ها می‌توانند به صورت یکپارچه در هر زمان در داخل گروه‌ها move شوند. در گروه‌های مختلف می‌توان برنامه‌های مختلفی را برای اسکن کردن دستگاه‌های متصل شده در زمان‌های مختلف برنامه‌ریزی نمود.
از تغییر وضعیت سوئیچ (Transient / Available / Used) و یا در صورتی که دستگاه‌های متصل به یک پورت تغییر کند، مطلع شوید.
Arrow
Arrow
PlayPause
ArrowArrow
Slider

مدیریت پورت‌های سوئیچ با استفاده از SNMP

با استفاده از افزونه‌های موجود در OpManager مدیران شبکه می‌توانند پورت‌های سوئیچ را Block و یا Unblock کنند. پورت‌های سوئیچ را می‌توان توسط مدیر شبکه از طریق SNMP و با استفاده از SNMP Community در حالت up و یا down قرار داد که این قابلیت در جلوگیری از ترافیک ناخواسته‌ی ناشی از یک حمله سایبری که علیه سیستم‌های شما سرازیر می‌شوند، بسیار مفید می‌باشد.

مهندسین شبکه افزار سایان

  • اهواز - خیابان وهابی خ 19 شرقی پلاک 20
  • 061-33386011-13
  • 061-33374556
  • spambots

پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید

  ایمیل ارسال نشد   ایمیل با موفقیت ارسال شد